Raya?

During raya :)
Salam , hey i got story to share .
mahu baca ?
Hmm , starting dia cam hampeh sikit babe . aku pun tak tahu lahh nape dgn aku . raya mesti aku sedih gila-gila and thank God aku berjaya sembunyi kan buat sementara waktu . haha . tapi , itu seketika saja .Aku  telah menitiskan air mata pada malam itu . Ya Allah , aku tidak dapat mengawal perasaan time tuh . Lagi-lagi cousin aku sudah start crying aku pun jdi begitu lemah then , terus mengalir air mata . Cam ape je je kan ? That night kami main bunga api . best siot ! My acik yang bawak kan bunga api . First aku tengok je dorang main tapi lame-lame teringin pulak .haha .So , aku pun jadi budak lahh time uh . haha .  Best taw ? jangan jealous yaa ? haha . Malam lepas kami sume suda penat main . Aku lepak dengan Mak sdare (makde & acik)  kami sembang-sembang . Cerita masalah masing-masing . Bahagia rase nye dapat meluahkan kart someone . ily , acik . acik lahh tempat angah nak mengadu . Then , acik story masalah yang dia pernah hadapi . sedih jugak aku tengok . Tak sangka dia macam aku . Gelak bagai nak rak . tapi problem memang banyak . Kacian kita kan acik ? tape-tape . kita kena sabar . Pepun , aku sayang semua sedare aku sangat-sangat ! Jangan risau k ? Datin akan sentiasa ade untuk menemani korang semua . Datin kan baik ? haha . Keesokan harinya , kami masak untuk raya . best taw ? masak ramai-ramai memang kecoh betul dapur uh bila datin datang . haha . Kami gelak sampai rumah sebelah boleh dengar . haha . Memasak , menggoreng , memotong semua kami buat beramai-ramai . best siot ! Aku dengan cousin aku ( nazirah) asyik bertekak je . Kesian dia . aku selalu cari pasal . haha . Im sorry ok ? haha . Hari tuh kami belajar peribahasa baru . Nak tahu ? Ni dia  " Naik lif tekan butang sendiri " haha . Maksud nye sama cam " angkat bakul sendiri " . Disana aku lahh orang paling kerap naik lif tekan butang sendiri . best taw ? Kart sana aku asyik gelak je . Main hujan semua lahh . Sampai demam aku tw ?Kesian aku taw ? sampai sekarang ta baik demam lagi . Malam tuh tertidur lahh aku sampai ke pagi .
Ku buka mata pagi itu . Sudah raya sehh . terkejut jugak . macam sekejap saja puasa . pepon . happy sangat . Walaupun sedih , tapi life must go on . betul tak ? Pagi raya , kami makan banyak sangat . Sedap taw kami masak sendiri . yummy ! Duit raya , hm tak banyak . tak lahh i sedar i dah tua . haha . Then , kami pegi raya uma pakcik aka anak manja . haha . Cam ape je kart sana . haha . then , g beraya uma kenalan cousin aku . Aku nih haram knl dowang tapi sembang dengan dorang macam dah kenal lame jewp . haha . Demam bukan penghalang untuk aku tidak pegi beraya sehh ! haha . Malam itu kami enjoy puas-puas . sembang dengan sedare . gosip-gosip . kutuk orang . haha . terlampau busy sampai tak ingat orang tersayang dahh . haha . Im sorry ok ? :(
Raya ke-2 kami balik kedah tapi straight pegi perlis dulu , tengok maktok . dia saket . Hm , cousin sana ramai tak balik . bosan gilak  ! nasib baik jumpa 2-3 pupu aku ( baru kenal jep ) best taw dorang . Lau pon bukan sama jantina tapi dorang happening . kerja kami jalan-jalan saja . haha . best ! rindo korang sehh ! harap next year dapat jumpa lagi . Di kedah , banyak story . suka dan duka . haha . malas nak panjangkan lagi . Cukup lahh coretan pasal raya untuk kali ini . Lau ada cerita baru aku share dengan korang ok ? Last word : Selamat Hari raya AidilFitri . Maaf Zahir & Batin

thankies pnjamkan mata anda untuk mmbaca blog saia..=)